bed & breakfast, overnachten, slapen

Waarom kiezen voor een Bed & Breakfast?

Dit jaar zijn we op vakantie gegaan naar FrankrijkEn omdat het rijden voor mij nogal een dingetje is, hebben we besloten om te overnachten bij een Bed & Breakfast. Dit hebben we nog nooit eerder gedaan, maar kan het je zeker aanbevelen.

Wat is een Bed & Breakfast?

Ga je overnachten bij een Bed & Breakfast? Dan overnacht je bij een ander thuis. Op zich vind ik dit best wel een raar idee, slapen bij een ander in huis, maar het heeft zeker zijn voordelen.

De reis naar Frankrijk (ongeveer 1300 km) is voor Nick zijn rekening. Rijden in vreemde landen of steden is niet aan mij besteed en Nick is een ervaren rijder. Die drukke steden of dubbelde rotondes waar ik de weg niet weet is niks voor mij. Geen probleem voor Nick, want rijden vind hij leuk, maar als je uren achter het stuur zit kan ik mij voorstellen dat je ook een een goede pauze wilt hebben, zodat je de volgende dag weer fris en fruitig kunt rijden. Een goede nachtrust is daarom van belang en we kozen voor onze heen- en terug reis voor een Bed & Breakfast.

Frazé

Onze eerste overnachting hadden we geboekt via Booking.com en was in Frankrijk. Op de foto’s zag het er echt super uit en zo kwamen we al helemaal in de Franse sfeer. Het plaatsje van onze Bed & Breakfast was in Frazé (La Sauleraie) en vanaf 17.30 uur konden we inchenken. Echter waren we veel te vroeg, maar we probeerden of we er al terecht konden. Helaas was er niemand aanwezig en we hadden zo’n ruim 2 uur om ons te vermaken in de middle of nowhere.

Trek hadden we echter wel, dus we besloten ergens een hapje te gaan eten. We raadpleegden Google en zij verwees ons naar een restaurant in de buurt.

Bed & Breakfast La Sauleraie in Frankrijk

Met een gevulde maag was het tijd om ons te meldden bij de Bed & Breakfast. Van buiten zag het er echt prachtig uit, precies zoals op de foto’s!

bed & breakfast, belgie, frankrijk

bed & breakfast

bed, breakfast, frankrijk

De gastheer vertelde ons waar we gebruik van mochten maken. We kregen drinken aangeboden met wat lekkers erbij en vroeg hoe laat we ons ontbijt wilden. We genoten nog even van de omgeving, wat er echt prachtig is. Heel landelijk en rustig. Voor de kinderen was er niet echt veel te beleven, geen speeltoestellen of iets dergelijks, maar na een heerlijke wandeling in de Franse avondzon maakten we gebruik van de douche en zochten we het bed op.

De slaapkamers

We hadden de hele bovenverdieping tot onze beschikking. Aan de ene kant van het vertrek is de badkamer en het toilet, aan de andere kant de slaapkamers en in het midden het zitgedeelte.

overloop

badkamer, bed & breakfast frankrijk

Er hangt een prachtige Monstera in het trapgat.

bed, breakfast

Er is een ruime slaapkamer met 2 persoons bed waar Deon en ik samen sliepen en een grote slaapkamer met een één- en twee persoons bed waar Nick met de andere twee jongens sliepen, De ‘woonkamer’ is echter heel klein, maar we waren allen zo moe, dat we allemaal naar het bed verlangden. We hebben heerlijk geslapen en konden ons in de ochtend laten verwennen met het ontbijt.

breakfast

Het Franse ontbijt

Helaas viel het ontbijt een beetje tegen. Geen croissantjes, gekookt eitje of verse jus, maar wel een lekker zelfgemaakt brood met keuze uit 3 verschillende soorten zelfgemaakte jam. Niet echt wat we ons er van hadden voorgesteld van een Frans ontbijt.

Na het ontbijt pakten we onze spullen en vertrokken we richting Guérande wat nog enkele uurtjes rijden was.

frankrijk, bed & breakfast

Bed & Breakfast België

Ook op de terugweg boekten we via Booking.com een overnachting bij een Bed & Breakfast. Deze keer in België in Bras-Haut (A la Grange d’ en Haut). Het zag er net zo uit als op de foto, eigenlijk nog mooier.

belgie

We kwamen binnen in de hal en via de trap kwamen we boven in het woon- en slaapgedeelte.

De woonkamer is ruim en super ingericht. Met een landelijke keuken, zitgedeelte (slaapbank), tv en luxe badkamer. We konden gebruik maken van gratis Wi-Fi en een Senseo wat ik al die weken echt heb gemist!

België

bed, belgie

Een ruime bovenverdieping met een één- en tweepersoonsbed en airco. Hier sliep Nick met de jongens en Deon en ik maakten gebruik van de slaapbank beneden waar we echt heerlijk hebben geslapen.

frankrijk, belgie

Ook hier was voor kinderen niks te beleven, maar het ging puur om het slapen en om ons op te frissen. Vanuit het raam zagen de jongens buiten een trampoline, groot zwembad en schommels, maar daar mochten we geen gebruik van maken. Wel erg jammer, maar gelukkig was er een tv wat ze al twee weken hebben moeten missen dus dat maakte veel goed.

Een moderne badkamer met een luxe en ruime douche.

Belgie, frankrijk

Buiten was een klein zitje aan de straat waar we heerlijk kon zitten onder een boom om van de koffie te genieten.

Ontbijten in België

Dit was het ontbijt waar we op hoopten: Vers geperste jus, gebakken en gekookte eieren, bacon, croissantjes, chocolade broodjes, verschillende soorten kaas, vleeswaren, warme chocolademelk, koffie, yoghurt, fruit, cornflakes en meer. De ontbijttafel staat in een prachtige grote sfeervolle kamer. Ook dit is super ingericht, helemaal in de Franse/landelijke stijl.

breakfast, belgie

Deze Bed & Breakfast was de perfecte afsluiting van onze vakantie en we hebben ontzettend genoten!

Waarom kiezen voor een Bed & Breakfast

Persoonlijk vind ik een Bed & Breakfast perfect om te overnachten. Het geeft een huiselijk gevoel en is veel knusser én persoonlijker dan een hotel. Het waren beiden twee heel verschillende onderkomens, maar elk had zo zijn charme.

Het is een leuke vorm van overnachten en elke Bed & Breakfast is uniek. Er is er ook geen één hetzelfde en dat maakt het juist zo leuk en bijzonder! Via Booking.com kregen we geregeld informatie van de beheerders van de Bed & Breakfast wat er zoal te doen is in de buurt. Er is altijd persoonlijk contact en dat is erg fijn.

Over het algemeen is een B&B ook goedkoper dan een hotel. Je betaalt immers niet voor het personeel en luxe voorzieningen, alhoewel er natuurlijk wel verschil is tussen de faciliteiten van verschillende B&B. Het gaat puur om het overnachten en het ontbijt. Meestal gaat het om één nacht en zijn er ook geen andere gasten aanwezig.

Overnachten bij een Bed & Breakfast kan ik je zeker aanraden en is een echte beleving!

Heb jij al eens gelogeerd bij een Bed & Breakfast?

Batboy, mamablog, lifestyle, blogger

Article by Batboy

Hi, ik ben Krystle oprichtster van de blog Batboy. Batboy is opgericht in 2016 en in 2017 is Batboy ingeschreven als bedrijf en ben ik zelfstandig ondernemer. Op Batboy vind je dagelijks inspirerende blogs over het ouderschap, dagjes uit, fashion, jongens speelgoed, persoonlijke verhalen en meer.

This Article Has 9 Comments
  1. Felice Veenman schreef:

ik maak regelmatig gebruik van bed en breakfast en dat is eigenlijk altijd leuk!

2. rachel schreef:

ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt maar het lijkt mij wel een heerlijk iets. net zoals je het omschrijft. lijkt mij ook een leuke ervaring zo 😀

3. VerKlaproos schreef:

Wat hebben jullie op prachtige plekken geslapen! Echt heel leuk! Ik boek vaak bed & breakfast als ik een weekendje weg ga. Kom je toch op uniekere plekken! ❤️🍀☺️

4. Tessa schreef:

Ik heb nog nooit gelogeerd bij een B&B. De locaties zien er prachtig uit, maar ik geef toch de voorkeur aan een hotel. Dat geeft voor mijn gevoel toch wat meer vrijheid dan bij andere mensen thuis slagen

5. Jasmina schreef:

oow wow wat zijn de b&b’s die jij bezocht hebt mooi zeg…

6. Nicole Orriëns schreef:

Wat een prachtige plekjes zijn dat allemaal zeg! Geweldig! Prachtig pittoresk en bijzonder.

7. Sherry schreef:

Wat ziet dat er luxe uit. Ik krijg meteen zin om er heen te gaan.

8. Manon schreef:

Nog nooit, maar ik geniet echt van dat programma op MAX (Bed&Breakfast)

9. Ik heb nog nooit in een b& b geslapen. Ik kijk graag naar het b&b programma. Maar ik vind het te intiem bij iemand in huis