camping, domaine leveno, guérande, Bretagne

4 Sterren camping Domaine De Leveno in Guérande Frankrijk

Vier sterren camping Domaine De Leveno ligt in Bretagne (Frankrijk) in het plaatsje Guérande. Wij hebben erg genoten en wat er zo leuk en mooi is aan deze camping laat ik je graag zien.

Op vakantie naar Frankrijk

Ik ben dol op Frankrijk. De taal, de knusse en pittoreske winkelstraatjes, het eten, het strand, de stijl ik houd ervan! We zijn nog niet eerder in Bretagne geweest, maar het is echt de moeite waard!

camping, domaine de leveno, frankrijk, bretagne, guerande

Vorig jaar zijn we 5 dagen naar Frankrijk geweest alias een ‘proefvakantie’ en dit is ons zo goed bevallen dat we nu langer en iets verder gingen. We kozen ervoor om naar Bretagne te gaan wat zo’n ruim 1300 km rijden is. Mijn angst voor de snelweg word gelukkig iets minder dus een paar uur langer in de auto kon ik wel aan. We hebben ervoor gekozen om op de heen- en terugweg te overnachten bij een B&B wat ons erg goed is bevallen en zeker voor herhaling vatbaar is.

Camping Domaine De Leveno

Domaine De Leveno is een 4 sterren camping in Bretagne in het plaatsje Guérande. Hier huurden we een 6 persoons stacaravan voor 12 dagen.

Het is een kindvriendelijke en hygiënische camping met een groot en mooi zwembad. Er is een supermarkt met een ruim assortiment, maar prijzig. Hier hebben we alleen croissantjes en (stok)broodjes gekocht voor ons ontbijt. De Lidl is niet ver rijden dus hebben we hier onze dagelijkse boodschappen gedaan.

Daarnaast is er nog een snackcorner waar je fastfood kan halen, een restaurant, mini gamehal, speeltuintje voor kleine kinderen, midgetgolf en springkussens. Kortom genoeg te beleven voor kinderen. Er rijd een treintje waarmee je kan reizen vanaf je campingplaats naar voor op de camping, omdat de camping zo groot is. Ideaal voor kleine beentjes 😉 .

camping, domaine de leveno

domaine de leveno, camping

Het personeel is erg vriendelijk en alhoewel we ruim een uur te vroeg waren, was het geen probleem en werden we helemaal naar onze plaats gebracht. We betaalden een borg van €60,- voor de stacaravan en na oplevering zouden we deze terug krijgen mits alles schoon en heel zou zijn.

Het zwembad

Het zwembad ziet er heel mooi uit en heeft een golf-, peuter- en binnenbad. Het is mooi aangekleed met palmbomen en rotsen waar je onderdoor kan zwemmen. Er zijn veel glijbanen, maar helaas waren onze jongens (8,6 en 4 jaar) iets te jong voor de meeste glijbanen, maar daarom niet minder genoten. Er zijn genoeg ligstoelen dus je hoeft niet in alle vroegte je handdoek op een stoel te gooien, want er is plek genoeg. De ligstoelen werden ook steeds gedesinfecteerd.

frankrijk, guerande

camping, frankrijk

Verblijven in een stacaravan

De stacaravan vorig jaar is ons zo goed bevallen dat we weer kozen om te overnachten in een stacaravan. Deon eigende meteen een kamer voor zich alleen toe en richtte het gezellig in met zijn boeken en knuffels.

De opbergruimte voor kleding is altijd net te weinig (of we nemen steeds te veel mee), maar het was wel echt een beetje passen en meten. Voor de stacaravan is er genoeg ruimte om je auto te parkeren, te spelen en een barbecue neer te zetten. Ik had bij Action een kleine barbecue gekocht speciaal voor op de camping, ideaal!

domaine de leveno

Er is een zitgedeelte met keuken, drie slaapkamers, toilet en een douche. Alles ziet er goed, netjes en schoon uit.

domaine de leveno, guérande

camping, guerande

De slaapkamers zijn klein en vooral de slaapkamer met het tweepersoonsbed (waar Nick en ik sliepen) had wel iets ruimer mogen zijn, want het was wel een dingetje om in bed te komen, veel te smal! Het bed trouwens ook aangezien we thuis een bed van 180 cm hebben en dit zeker 160 cm was. Nick was blij dat ik elke morgen eerder uit bed ging zodat hij nog lekker even schuin in bed kon liggen.

Wat ik wel prettig vind is dat om de matrassen een plastic hoes zit, dus hygiënisch. Daarnaast kregen we ook nog extra wegwerp dekjes i.v.m. corona. Voor de ramen hangt een combi van hor-/rolluik, wat erg ideaal is, maar last van muggen hadden we niet. Dit komt natuurlijk omdat we zo dicht bij de zee zitten.

bretagne, guerande, camping

camping domaine leveno

Wat mij opviel is dat we vorig jaar bij ons verblijf een klein pakket kregen met daarin de nodige dingen zoals vuilniszakken, een vaatwastablet, schoonmaakmiddel en doekjes. Dit keer kregen we helemaal niks, maar gelukkig had ik afwasmiddel en vuilniszakken bij me, al ging het afwassen zonder borstel niet makkelijk dus die moesten we nog even kopen. Bij het opleveren van de stacaravan krijg je wel de nodige schoonmaakproducten.

Het terras bij de stacaravan is erg mooi. Er staat een wasrek en een overdekte picknicktafel. Het nadeel van de picknicktafel is dat ik er persoonlijk niet te lang op kan zitten, dan krijg ik een zere rug en Nick kreeg er een zere kont van. De stacaravan aan de overkant werd niet gebruikt en dus haalde Nick daar twee kuipstoeltjes weg.

’s Avonds koelt het lekker af en was helemaal niet te warm of benauwd in de stacaravan. Van huis uit hadden we wel twee ventilatoren meegenomen, maar deze hebben we voor de avonden niet gebruikt.

Wat is er allemaal in de buurt te doen?

Een echte aanrader is het plaatsje Guérande. Helaas nu in de coronatijd moesten we met een mondkapje op door de stad lopen. Dit geldt voor iedereen in Frankrijk vanaf 11 jaar.

guérande

domainde de leveno, frankrijk

Guérande is een middeleeuws plaatsje. Deze stad is omringt door stadsmuren voorzien van zes torens en vier poorten en is een heel gezellig plaatsje met een mooie sfeer en veel leuke winkeltjes waar we ons geld makkelijk kwijt konden aan leuke souvenirtjes.

Guérande staat bekend om het Keltisch zeezout Sel gris (grijszout) welke je ook genoeg kan kopen in verschillende souvenirwinkeltjes. De favoriete winkel van de jongens was de Piraten snoepwinkel. Hier kon je snoep kopen welke wel vijf keer zo groot is als normaal. Zorg er wel voor dat je goede afspraken maakt, want goedkoop is het niet. De jongens mochten ieder drie snoepjes uitzoeken en voor negen stuks waren we € 13,- kwijt.

Ben je in Frankrijk kan een bezoekje aan een kasteel natuurlijk niet ontbreken. Deze zijn er volop te vinden en uiteraard hebben we ook een mooi kasteel bezocht en van binnen mogen bekijken.

Naar het strand gaan, daar maak je ze het aller blijst mee (en de snoepwinkel met reuzen snoep). Schelpen zoeken, zwemmen in de zee en zandkastelen bouwen. La Baule is een prachtig strand wat tot de langste van Europa behoort. Vanaf de camping is dit ongeveer 4 km rijden.

Onze ervaring op camping Domaine De Leveno in Guérande

Domaine De Leveno is een prachtige, ruime en schone camping. Voor kinderen valt er genoeg te beleven en de camping is van alle gemakken voorzien. Ook in de buurt valt er veel te zien, de omgeving van Bretagne is prachtig.

Wij hebben ons er uitstekend vermaakt. Guérande en de camping Domaine De Leveno zijn zeker een aanrader wat ons betreft!

Wat is jouw favoriete vakantie land? En ben je wel eens in Bretagne geweest?

Batboy, mamablog, lifestyle, blogger

Article by Batboy

Hi, ik ben Krystle oprichtster van de blog Batboy. Batboy is opgericht in 2016 en in 2017 is Batboy ingeschreven als bedrijf en ben ik zelfstandig ondernemer. Op Batboy vind je dagelijks inspirerende blogs over het ouderschap, dagjes uit, fashion, jongens speelgoed, persoonlijke verhalen en meer.

This Article Has 8 Comments
  1. Tuinweetjes schreef:

Leuk om te lezen. Persoonlijk verblijf ik niet graag in een stacaravan. Ik vind dan alles eigenlijk net iets te klein/krap. Maar als je een zonnig land hebt leef je heel de dag buiten en maakt het waarschijnlijk minder uit.

2. VerKlaproos schreef:

Als kind ben ik veel in Bretagne geweest met m’n ouders, fijne herinneringen! Nu is m’n favoriete land Nederland haha gezien de omstandigheden 😉

3. Jody schreef:

Oh dat zout is zo lekker!

4. Tessa schreef:

Zo te lezen hebben jullie een fijne vakantie gehad

5. Wat een leuk zwembad! Dat ziet eruit als een heerlijke camping

6. Manon schreef:

Ik heb eigenlijk geen favoriete vakantieland. Fijn dat jullie zo genoten hebben!

7. Nicole Orriëns schreef:

Mijn favoriete vakantie land is eigenlijk gewoon Nederland. Wij gaan nooit op vakantie.

8. Wat een leuke vakantie dat was lekker genieten!