mamablog, batboy, meubelstoffeerder, Arturo

Het einde van Seats and Sofa’s

Onze derde nieuwe bank van Seats and Sofa’s had het helemaal niet lang volgehouden, want binnen 2 weken liet de naad alweer los. Dit was echt dé druppel en op advies van de rechtsbijstandverzekering schakelden we een advocaat in. Dankzij meubelstoffeerder Arturo kunnen we nu genieten van onze banken.

Rechtsbijstand

Nadat de naad van onze derde bank wéér losliet nam ik direct contact op met de rechtsbijstandsverzekering. Het is toch niet normaal dat je in december 2016 twee nieuwe banken koopt en nog geen jaar later heb je al 3 nieuwe banken ontvangen met steeds hetzelfde probleem?

Ik was Seats and Sofa’s helemaal zat en eiste nu een oplossing. Maken had geen enkele zin en nieuwe banken wilde ik ook niet. Nick dacht er anders over, want hij wilde wel nieuwe banken. Maar dan zouden we dit probleem blijven houden en ik had het met Seats and Sofa’s helemaal gehad!

Natuurlijk gaf Seats and Sofa’s niet toe en legde de schuld bij ons neer. Zij verkopen heel veel van deze modellen en hier zijn weinig meldingen over, aldus Seats and Sofa’s. Hier geloof ik echt niks van!

Met de rechtsbijstand kwamen we dus niet verder, maar we lieten het er niet bij zitten en dus gingen we een stap verder.

Advocaat

Seats and Sofa’s liet onze advocaat weten dat de naad niet vanzelf kapot kan zijn gegaan. Zij wilden een expert laten sturen om de oorzaak van het losgaan te achterhalen.

Dit vonden wij uiteraard een goed idee, want de oorzaak lag echt niet bij ons! We gingen opzoek naar een expert en vonden meubelstoffeerder Arturo in Hardenberg.

Seats and Sofa’s was bij de beoordeling ook uitgenodigd, maar zij lieten dit afweten en zijn niet ingegaan op deze uitnodiging.

Meubelstoffeerder Arturo

Wij waren ‘de zoveelste’ die teleurgesteld werden door Seats and Sofa’s, aldus meubelstoffeerder Arturo. Zijn conclusie was:

  • Om deze kapotte naad met de hand (zoals de experts van Seats and Sofa’s) te herstellen gaat 99% van de gevallen mis.
  • De vulling van de kussens is van goedkope kwaliteit waardoor deze gemakkelijk inzakt en spanning op de naden optreed.

Dit stuurde ik door naar de advocaat. Het antwoord van Seats and Sofa’s daarop was dat wij bij hun andere banken mochten uitzoeken. Dit was natuurlijk geen optie en wij gingen hier niet mee akkoord.

Laten maken of het aankoopbedrag terug?

Omdat de stof van deze banken wel van goede kwaliteit is en ik vind ze gewoon erg mooi wilde ik de banken laten maken door meubelstoffeerder Arturo. De kosten hiervan zouden dan voor Seats and Sofa’s zijn. Wanneer zij hier niet mee akkoord gingen wilde ik het volledige aankoopbedrag terug.

Inmiddels is het alweer 2018 en zijn we ruim 2,5 jaar verder. Ik vind het wel een keer genoeg zo en ben het meer dan zat. Seats and Sofa’s is uiteindelijk akkoord gegaan en hebben de reparatiekosten volledig vergoed. Na deze betaling is de kwestie dan eindelijk afgehandeld en hebben wij ook geen garantievorderingen meer ten opzichte van Seats and Sofa’s. Maar de garantie bij Seats and Sofa’s stelt helemaal niks voor en ik ben blij dat ik van ze af ben!

Kwaliteit

Wij hebben beide banken laten maken door meubelstoffeerder Arturo. Zij hebben de binnenvulling vernieuwd met een duurder soort koud schuim en dit geeft jarenlang een stevige zit. De naden zijn met een naaimachine stevig hersteld. Dit is via de binnenkant gedaan en niet zoals Seats and Sofa’s met de hand aan de buitenkant.

Je merkt direct het verschil en de banken zitten heerlijk! Het ziet er super strak uit en wij zijn heel erg tevreden over meubelstoffeerder Arturo. Nu kunnen we dan eindelijk genieten van onze banken.

batboy, mamablog, meubelstoffeerder arturo

Niet opgeven

Seats and Sofa’s heeft géén service en géén kwaliteit. Wij hebben niet opgegeven en zijn gegaan voor dat waar we recht op hebben én voor hebben betaald. Ik was net zo lang doorgegaan totdat wij ons gelijk hadden gekregen, maar nu na 2,5 jaar kan ik eindelijk zeggen dat we voorgoed verlost zijn van Seats and Sofa’s. Nooit zal ik daar meer een stap binnen zetten.

 

Heb jij ook een slechte ervaring met Seats and Sofa’s? Zo ja heb je daar werk van gemaakt of heb je het erbij laten zitten?

 

 

Article by Batboy

Hi, ik ben Krystle oprichtster van de blog Batboy. Batboy is opgericht in 2016 en in 2017 is Batboy ingeschreven als bedrijf en ben ik zelfstandig ondernemer. Op Batboy vind je dagelijks inspirerende blogs over het ouderschap, dagjes uit, fashion, jongens speelgoed, persoonlijke verhalen en meer.

This Article Has 5 Comments
  1. Roelina schreef:

    Wat een verhaal en wat goed te horen dat je eindelijk gekregen hebt waar je recht op hebt. Ik hoor in mijn omgeving heel veel klachten over s&s. Ik koop er dus never nooit!

  2. Marian Zw schreef:

    Wat een verhaal zeg! Goed dat je de energie had om vol te houden. Weet niet of ik dat ook had gehad.

  3. Stephanie schreef:

    Seats en Sofas is vreselijk. We zijn er, ondanks de vele negatieve reviews, toch eens binnen geweest. Ze zijn zo opdringerig dat ze hun mogelijke klanten wegjagen om nadien nooit meer een voet binnen te zetten. Blij dat we er geen zetels gekocht hebben.

  4. LindaG schreef:

    Hoi!
    Wij zijn dus ook verliefd op de ginger 2,5 zits… nu hoop ik maar dat ons dit leed bespaard blijft maar wil ik me ook nog niet rijk rekenen. Kan je me wellicht wat informatie geven over de uiteindelijke herstelkosten bij Arturo?
    Ben trouwens weg van je blauwe muur (en eigenlijk je hele woonkamer)! Welke kleurtint is dat!?

    Gr LindaG

    • Batboy schreef:

      Hi Linda, Dankje! De kleur is petrol van het eigen merk van Praxis. Achteraf vond ik het toch niet zo mooi en heb er nu een mooie kleur groen op 🙂 . Heb jij deze bank ook gekocht of wil je hem nog kopen? Hij is super mooi, maar zou het je niet aanraden, je krijgt er echt problemen mee. Wat het ongeveer heeft gekost durf ik je niet te zeggen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.