fruitpannenkoekjes, aardbei, pannenkoekjes, lunch

Fruitpannenkoekjes met aarbei shake voor de lunch

Fruitpannenkoekjes zijn ideaal als lunch of  tussendoor en makkelijk te maken. Maak daarbij een lekkere aardbei shake en de kinderen hebben een heerlijke gezonde lunch!

 

Fruitpannenkoekjes voor de lunch

Pannenkoeken, wie is daar nu niet dol op? Mijn jongens zeker en dan het liefst met stroop. Graag wilde ik eens iets anders proberen en op HelloFresh kwam ik een recept tegen om heel eenvoudig fruitpannenkoekjes te maken. Deze banaan-yoghurtpannenkoeken zijn makkelijk en snel te bereiden én gezond. Nu zijn mijn jongens niet echt dol op kiwi en dus heb ik er mijn eigen gezonde variatie van gemaakt met aardbeien.

fruitpannenkoekjes

Ingrediënten

Per persoon hebben wij 3 pannenkoekjes gegeten en daar hadden wij zeker genoeg aan! Voor 4 personen heb je de volgende ingrediënten nodig:

  • 2 Bananen. Bevatten een grote hoeveelheid kalium, vitamine B6 en zijn rijk aan vezels.
  • Aardbeien. Super gezond, want ze bevatten veel antioxidanten en barst van de vitamine C en B11 (foliumzuur).
  • Cacao. Dit zit boordevol gezonde voedingsstoffen en beschermende antioxidanten.
  • Baking soda. Ook wel zuiveringszout genoemd, heeft ontzettend veel gezondheidsvoordelen en is erg veelzijdig. Het helpt de pH balans van het bloed te handhaven.
  • Griekse yoghurt. Heeft een heerlijke romige smaak en is bovendien erg gezond, omdat er veel eiwit in zit.
  • 1 Ei
  • Eventueel poedersuiker en/of jam

Aan de slag

  • Prak de bananen fijn in een kom.
  • Vier theelepels Griekse yoghurt
  • Eén theelepel baking soda.
  • Eén ei
  • Drie theelepels cacaopoeder
  • Roer alles tot een glad beslag.

Snijd de aardbeien in plakjes.

Verhit boter in een pan en schep er 3 lepels beslag in. Bak de fruitpannenkoekjes aan beide zijden bruin. Het was nog niet zo makkelijk om de pannenkoekjes om te draaien.

Gezonde pannenkoekjes

Door de cacao zien de pannenkoekjes er een beetje uit als een stukje vlees 😉 . De banaan proef je erg goed en heeft echt de overhand de combinatie met de aardbeien viel goed in de smaak bij de jongens.

De fruitpannenkoekjes zijn al zoet van zichzelf, maar je kunt er eventueel een beetje aardbeienjam op smeren of  strooi wat poedersuiker erop. Leg er plakjes aardbei op en smullen maar!

Met fruitpannenkoekjes kun je veel variëren en eigenlijk is al het fruit wel lekker. Wat dacht je bijvoorbeeld van blauwe bessen en ananas of frambozen en appel? Met jouw favoriete fruit maak je heel eenvoudig deze lekkere en gezonde pannenkoekjes.

gezonde, lunch, pannenkoekjes

Aardbei shake

Voeg een paar aardbeien en Griekse yoghurt in de blender en maak een aardbeien shake. Jouw heerlijke lunch is klaar!

 

fruitpannenkoekjes

Met welk fruit zou jij fruitpannenkoekjes maken?

 

Article by Batboy

Hi, ik ben Krystle oprichtster van de blog Batboy. Batboy is opgericht in 2016 en in 2017 is Batboy ingeschreven als bedrijf en ben ik zelfstandig ondernemer. Op Batboy vind je dagelijks inspirerende blogs over het ouderschap, dagjes uit, fashion, jongens speelgoed, persoonlijke verhalen en meer.

This Article Has 4 Comments
  1. Mandy schreef:

    Ziet er heerlijk uit! Ik heb zelf ook een keer pannekoekjes geprobeerd te maken van banaan, ik lust totaal geen banaan maar ik dacht dat proef je vast niet. Nou!! Ik heb het geweten, banaan boven alle andere smaken, helaas een no go voor mij

  2. Nathalie schreef:

    Jammie ziet er lekker uit! Verrassende combinatie ook om fruit door de pannenkoekjes te doen. ZOu ik elf nooit op zijn gekomen.

  3. Wat een verrassend en leuk recept! Het ziet er heel erg lekker uit. Ik zou ook iets met aardbei doen!

  4. Balou schreef:

    Heerlijk, pannenkoeken en fruit ben ik allebei fan van! 😍🥰

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.