reclamefolders, duitsland, folders, reclame

De voor- en nadelen van reclamefolders

In Duitsland krijgen we niet zo veel reclamefolders als dat je in Nederland krijgt en dat vind ik best jammer. Soms krijg ik folders vanuit Nederland, maar als ik ze dan ontvang zijn de meeste aanbiedingen al voorbij of grijp ik mis, omdat ik het te laat in de folder heb gezien. Naast dat het leuk is om door folders te bladeren heeft het nog meer voordelen, maar ook nadelen. Dit is het grootste nadeel voor mij en daarom kijk ik niet meer.

Reclamefolders in Duitsland

Zelf vind ik het altijd erg leuk om door reclamefolders te bladeren, maar de folders die we in Duitsland ontvangen zijn niet eens de moeite waard. Hier ontvangen we bijvoorbeeld geen leuke folder van een drogist, speelgoedwinkel of van andere leuke winkels. Nee, het pakketje bestaat vooral uit folders van supermarkten. Zodra ze door de brievenbus vallen gaan ze direct naar de papierbak. Bij ons geen oud papier aan straat, maar zo de papierbak in en twee keer in de maand kun je hem aan straat zetten, dat is ideaal.

De leukste folders

Als mijn moeder dan een pakketje folders uit Nederland mee nam viste ik wel de leukste folders eruit. Zo vind ik Kruidvat, Xenos, Hema, Karwei, Zeeman of de Blokker folder altijd erg leuk om in te kijken. De folder van Bauhaus, Gamma of Praxis leg ik meestal aan de kant of ik moet daar echt iets van nodig hebben, omdat we onze woonkamer een make-over gaan geven. Dan kijk ik waar bijvoorbeeld de muurverf in de aanbieding is en waar het dan het goedkoopst is. Vaak zitten er ook nog kortingscouponnen in waar uiteraard gebruik van word gemaakt.

Voordelen

Reclamefolders ontvangen heeft voor- en nadelen.

  • Je weet wat er te koop is.
  • Tijdverdrijf. Ik heb ze wel eens meegenomen naar het zwembad, kan ik daar lekker in de folders neuzen en de tijd gaat een stuk sneller.
  • Je doet ideeën op.
  • Prijzen vergelijken. Je kan zo een hoop besparen.

Nadelen

  • Veel oud papier en vaak zit er ook nog extra plastic omheen.
  • Zet aan tot kopen, terwijl je dat misschien wel helemaal niet van was plan. Dit vind ik het grootste nadeel. Ik zie dan zoveel en ga vaak dan snel naar de winkel om die leuke koopjes te scoren.
  • De helft van de tijd worden de reclamefolders niet bezorgd of je krijgt veel dubbele folders.
  • Je ontvangt folders waar je geen belang bij hebt. Ook dit was een reden voor mij om geen folders meer uit Nederland te ontvangen. De pakketjes met folders werden steeds dunner en er zaten folders tussen waar ik geen belang bij had.

Papieren of digitale reclamefolders?

Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar papieren folders. Ik vind het makkelijker om door folders te bladeren dan ze digitaal op mijn telefoon te bekijken, dat doe ik eigenlijk nooit. Het is veel te klein op mijn beeldscherm en de helft van de tijd vergeet ik het gewoon. Daarnaast vind ik het niet erg overzichtelijk.

Een folder pak je sneller en het is het leuk om door te bladeren. Het grootste nadeel voor mij was dat ik dat wel vaak extra naar de winkel ging om iets te kopen, omdat ik het in de folder had gezien. Nu de folders uit Nederland in Nederland blijven mis ik de aanbiedingen en weet ook niet meer wat er allemaal te koop is. Ik grijp vaak mis, omdat ik het niet in de folder heb gezien.

 

Blader jij graag door folders of kijk je liever online en wat is jouw favoriete folder? Heb je een sticker op je brievenbus zodat je geen reclamefolders ontvangt?

 

 

Batboy, mamablog, lifestyle, blogger

Article by Batboy

Hi, ik ben Krystle oprichtster van de blog Batboy. Batboy is opgericht in 2016 en in 2017 is Batboy ingeschreven als bedrijf en ben ik zelfstandig ondernemer. Op Batboy vind je dagelijks inspirerende blogs over het ouderschap, dagjes uit, fashion, jongens speelgoed, persoonlijke verhalen en meer.

This Article Has 9 Comments
  1. rachel schreef:

    hier verdwijnen ze altijd gelijk de kliko in. aanbiedingen of andere dingen lees ik altijd online 😉 en aangezien ik elke dag boodschappen doe ben ik ook zo op de hoogte van de aanbiedingen 😀

  2. Joany schreef:

    Ik heb een sticker op mijn brievenbus om aan te geven dat ik geen fysieke folders wil ontvangen. Ik vind het fijner om ze op mijn tablet te bekijken. Sowieso kijk ik eigenlijk vooral naar de aanbiedingen van supermarkten.

  3. Nicole Orriëns schreef:

    Reclamefolders maken mij hebberig en roepen allerlei verlangens bij mij op. Heel apart. Ook als ik me voorneem dat ik me niet laat verleiden hebben ze dit effect….

  4. Dhini schreef:

    Ik kijk graag naar folder reclame sinds ik in Nederland ben. Ik vind het zo leuk om naar leuke spullen te kijken en te fantaseren dat ik die die dat graag heb 😀

  5. An schreef:

    Mijn man bladert ze vooral door. Ik minder vaak. Ik zoek zelf meestal online.

  6. Lauressa schreef:

    Ik was vroeger fan van folders bekijken, maar ik vind het nu toch te veel tijd kosten en vooral zonde van al dat papier. Ik gebruik altijd de app spotta om te kijken of er iets in de aanbieding is 🙂

  7. Manon schreef:

    Ik lees folders online via een app, maar mn moeder leest ze echt nog als ze binnenkomen via de post. Jammergenoeg zitten de leuke er niet altijd bij. En dat verdelen ken ik, haha.

  8. Monique schreef:

    Ik heb een app maar soms vind ik het ook wel lekker om eens even door de folders te neuzen.

  9. Janet schreef:

    Ik vind het echt leuk om folders door te spitten.. ik check dan welke leuke dealtjes er zijn en schaf dan ook regelmatig deze aanbiedingen aan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.